Przeprawy
promowe
Newsletter - zapisz się

Które połączenia obsługujemy?

Obsługujemy większość z dostepnych połączeń - od tych bardzo popularnych, po całkiem nietypowe. Informacje o połączeniu, które Cię zainteresowało znajdziesz u naszych specjalistów. Możesz do nas zadzwonić (797004280 - Kasia, 797995354 - Julita 797995375 - Karolina, 515060678 - Natalia), napisać na gg (53806909 - Kasia, 54572198 - Julita
54722655 - Karolina, 56518643 - Natalia), trans.eu lub e-mail (bilety@lontex.pl). Polecamy również korzystanie z formularza dostępnego na naszej stronie!

Jak wygląda bilet, który otrzymam?

Po złożeniu rezerwacji, wysyłamy zlecenie bookingu do armatora - w zależności od linii i relacji, którą Państwo wybrali może to potrwać od 1 minuty do 2 godzin. Po dokonaniu wszystkich kroków związanych z wpisaniem nowego Klienta do systemu, bądź też, w przypadku naszych stałych Klientów otrzymują Państwo tzw. "numer bookingu". Kierowca musi go pokazać przy wjeździe na prom.

Co zrobić, jeśli zostawię jakąś własność na promie?

Jesteśmy jedynie przedstawicielami danej linii promowej, tak więc, w przypadku gdy zapomnimy naszej własności na promie zalecamy kontakt bezpośredni z danym przewoźnikiem. Służymy pomocą i radą jeśli kontakt ten będzie w jakiś sposób utrudniony.

Czym są bilety otwarte, a czym zamknięte?

Bilety otwarte to bilety, na których wykorzystanie mają Państwo okreslony czas. Przykładowo, na relacji Francja-Anglia bilety mają ważność od 10-14 dni. Można rezerwować jednego dnia bilety na wyjazd i na powrót. Wazne jest też to, że bilety otwarte pozwalają na wjazd na prom o dowolnej godzinie.

Bilety zamknięte (off ticket) oznaczają, że mamy miejsce na prom w danym dniu i o danej godzinie. Jesli na tą godzinę się nie stawimy i nie poinformujemy o tym odpowiednio wcześniej osoby, która opiekuje się Państwa firmą będzie trzeba opłacić tak zwanę opłatę NO SHOW. W zalezności od armatora może ona wynosić od 30-100 €.

Oczywiście jeżeli wiemy, że nasz kierowca ma problemy w trasie i nie zdąży na prom wystarczy zadzwonić na nasz numer alarmowy i nie ważne, o której godzinie, ktoś zawsze postara się zmienić Państwa rezerwację tak, aby ładunek dotarł na czas.

Czy za bilet mogą zapłacić na miejscu, podczas odprawy?

Niestety - płatnośc jest możliwa tylko przelewem, kartą kredytową lub gotówką w oddziale w Czechowicach-Dziedzicach.

Co to jest opłata paliwowa (BAF)?

Opłata paliwowa jest doliczana do ceny biletu. Jest ona zależna od danej linii promowej, armatora, rozmiarów promu. W przypadku gdy BAF jest bardzo korzystny, cena biletu maleje, ponieważ odejmujemy jego wartość od podstawy. Niestety, są też sytuacje, kiedy opłata paliwowa wzrasta - analogicznie, wzrasta też cena biletu.

Czy za dokonaną rezerwację wystawiacie faktury VAT?

Tak, oczywiście - do każdej rezerwacji wystawiamy faktury VAT. Przesyłamy ją zarówno pocztą jak i drogą elektroniczną.

Czy obowiązują dopłaty za drugiego kierowcę?

W zależności od armatora - u niektórych armatorów nie występuje dodatkowa opłata za kolejnego kierowcę.

W jakich godzinach mogę zamawiać?

Całą dobę, 7 dni w tygodniu. Biuro promowe czynne jest od 8.00 do 16.00 od poniedziału do piątku. Każdy z naszych klientów ma przydzielonego opiekuna, u którego należy składać zamówienia. Każda z nas ma telefon czynny 24/7, więc rezerwacje realizowane są całodobowo.

Czy anulacje są płatne?

Nie, anulacja zrobiona z odpowiednim wyprzedzeniem nie jest płatna, tak samo zmiany numerów rejestracyjnych czy godziny lub dnia przeprawy.

Jakie rodzaje pojazdów obsługujecie?

Obsługujemy wszystkie rodzaje pojazdów - od busów (od 5-8 metrów), ciężarówek (8,1-12,75) i zestawów (od 12,8-18m) oraz ponadgabaryty. Auta, które mają wymiary niestandardowe wyceniamy indywidualnie.

Co jeśli przewożę ADR?

ADR - towary niebezpieczne - muszą być wcześniej zgłoszone u armatora. Potrzebujemy klasę ADR, numer UN, a czasami armator dopytuje o więcej informacji, które będą musieli Państwo podać, aby auto zostało wpuszczone na prom.